Nordic walking

» Nordic Walking

Nordic Walking to połączenie marszu z techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnie zaprojektowanych kijków, podobnych do tych używanych w narciarstwie biegowym. Aby wykorzystać w pełni zalety Nordic Walking należy zaopatrzyć się w kije przeznaczone do jego uprawiania. Kije Nordic Walking różnią się od narciarskich i trekkingowych, dlatego trzeba zwrócić szczególną przy ich zakupie. Przede wszystkim powinny być wyposażone w specjalną rękawiczkę, która pozwala puścić kij w czasie marszu i umożliwia ponowne złapanie rękojeści. Ponadto rękawiczka pozwala na dodatkowe odpychanie się od ziemi, wydłużające krok. Kij powinien być zakończony ostrym szpicem, umożliwiającym wbijanie go w podłoże. Podstawową zaletą uprawiania Nordic Walking jest uaktywnienie mięśni górnej części ciała: tułowia i ramion, które zwykle nie pracują podczas zwykłego chodu. W trakcie marszu Nordic Walking pracuje ponad 90 proc. mięśni ludzkiego ciała. Chód z wykorzystaniem kijków jest nawet o 40 proc. bardziej efektywny niż bez nich. W zależności od prędkości marszu oraz od osoby ćwiczącej, Nordic Walking pochłania 400 kalorii na godzinę, podczas gdy zwyczajny chód zabiera około 280 kkalorii w tym samym czasie.

» Nordic Walking Śląsk, zajęcia w grupach i indywidualne

Szkoła Nordic Walking, prowadzimy zajęcia indywidualne i grupowe. Obszar działania to Śląsk, a w szczególności Chorzów i Katowice. Nordic Walking jest formą aktywności ruchowej, która może być podejmowana przez każdego i w prawie każdych warunkach. Uprawiający Nordic Walking posiadają dwa specjalne kije i używają charakterystycznej techniki chodzenia. Po raz pierwszy Nordic Walking wprowadzili w Finlandii w latach 30-tych poprzedniego stulecia narciarze, którzy w ten sposób przygotowywali się do sezonu zimowego. Ze względu na dostępność i płynące korzyści dla zdrowia, Nordic Walking jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się form rekreacji. Według INWA (International Nordic Walking Association) w 2006 roku Nordic Walking uprawiało ok. 6 milionów ludzi na świecie!!! Korzyści płynące z Nordic Walking... Dzięki zaangażowaniu całego ciała Nordic Walking jest świetnym ćwiczeniem kondycyjnym, jednocześnie wzmacniającym grupy mięśniowe kończyn dolnych, górnych oraz tułowia. Badania korzyści z nordic walking przedstawiają, iż podczas chodu z kijami przy odpowiedniej technice spalanie kalorii wzrosło aż o 46% w porównaniu do zwykłego marszu. Dodatkowo wzrastająca częstość skurczów serca podczas wysiłku powoduje hartowanie mięśnia sercowego, czego skutkiem jest rozwój krążenia obocznego. Kije używane w Nordic Walking są dodatkowym punktem podparcia, tym samym pomagają utrzymać prawidłową sylwetkę oraz poprawiają stabilność postawy. Prawidłowa technika marszu z kijami powoduje wzrost szybkości poruszania się, bez odczucia zwiększonego zmęczenia! Dzięki systematycznym ćwiczeniom poprawia się ruchomość w stawach, zmniejsza się napięcie mięśniowe w okolicach pleców i szyi oraz, co najważniejsze na twarzy pojawia się uśmiech:)